Berita Malaysia dan negara Tetangga

Loading...

KJ saran Mahathir, Kit Siang, Anwar pencen....Politik Pecah Belah Rakyat

Loading...
Pergerakan Pemuda UMNO mengesa tiga ahli politik veteran pembangkang bersara dari pentas politik tanah air.

Ketua Pemudanya, Khairy Jamaluddin menamakan Pengerusi PPBM, Tun Dr Mahathir Mohamad, bekas Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang serta mendakwa mereka akan terus memecahbelahkan rakyat selagi berkecimpung dalam bidang berkenaan.

“Bukan maksud saya apabila kita menyatukan rakyat, semua akan beri sokongan kepada  BN, tetapi sekurang-kurangnya tidaklah seperti mana hari ini di mana suasana politik Malaysia sangat penuh dengan keracunan, kebencian dan hasutan yang sebenarnya datang daripada tiga tokoh ini,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Persidangan Perwakilan Wanita, Pemuda dan Puteri Umno Bahagian Wangsa Maju, di ibu negara hari ini.

Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan menyifatkan Dr Mahathir dan Anwar banyak memecahbelahkan masyarakat Melayu untuk kepentingan peribadi..

” Kit Siang pula bertindak menanam pemikiran sempit dalam kalangan masyarakat Melayu yang boleh membawa kepada perpecahan antara Melayu dan Cina.

“Justeru ketiga-tiga individu terbabit harus memberi peluang kepada generasi muda daripada parti masing-masing  supaya ‘masalah lama’ sejak 20 hingga 30 tahun lepas tidak dibawa ke masa depan,” tegas Ahli Parlimen Rembau itu.

Sementara itu Khairy berkata pemimpin UMNO perlu menerapkan budaya ‘5C’ iaitu ‘clean’ (bersih), ‘competent’ (cekap), ‘compassionate’ (berbelas kasihan), ‘contemporary’ (kontemporari)  dan ‘competitive’ (kompetitif)untuk terus menerima sokongan rakyat khususnya sesetengah orang Melayu yang berasakan mereka tidak lagi memerlukan parti keramat itu

“Ini mungkin kerana mereka tidak mendapat apa-apa daripada kerajaan atau perjuangan UMNO atau mungkin mereka dapat faedah, tetapi berasakan mereka hebat atas sebab diri mereka sendiri,” katanya lagi.
Loading...
Back To Top